Wednesday, September 7, 2011

Simple Pizza :)


Assalamualaikum readers...

Semalam aku terajin lebih,so aku buat lah pizza...time hujan2 plak makan pizza sedapp nye..nyummmm...bon apetit.....hehe

Resepi pizza buatan sendiri aku buat simple2 je...hihi :

Bahan untuk roti :
- Tepung gandum (main belasah je xtimbang dah berapa kg )
- Ibu roti
- Air

Bahan utk topping :
- Ramly frankfurter lembu (sosej )
- Sos spagetthi KIMBALL
- Oregano
- Mozarella cheese
- Lada Benggala
- Mushroom
- Life Thai Sos
Menunggu untuk masak.. :)



Tadaaa dah siap leh makan..nyummm
Korang semua,try lah ye....macam2 lagi leh taruh dlm pizza ni....nenas,daging,udang,parmesan cheese,chedda cheese,lada hitam macam2 lagi la..tp aku wat simple je but sedap tau...chowww :)

8 comments:

LydSunshine said...

Fuiiyohh... Buat sendiri tu pizza... Biar betik...

fiqasaiful said...

yela awak..senang je...serius nnt awk try buat... :)taruh cheese banyak2 aduhh sedapp gile

Ninie said...

wah...berguna utk org kelaparan mcm saya! hehe Dh follow awk dh. Follow kiter balik kalo belum/sudi ek...

http://thebeautyofsplendid.blogspot.com/

whitecappuccino said...

pizza memang sedap!! lebih2 lagi kalo wat sendiri..semua benda bleh letak bnyk2!

menarik.tertarik said...

nuym2..suhu berape?brape lame?

Mr. Unknown said...

bley tahan gak erk.....tengok dalam pic da macam sedap gak tue...pandai buat yer....tahniah2...

fiqasaiful said...

bakar 20minit...suhu 180c....ikut kalo nak garing lg lama le..hehhe....

said...

nmpak sedaaaaaaap.nak sikit.. :)